top of page

NET PROMOTER SCORE

avainlippu_sininen_rgb.png

Asiakasuskollisuuden mittari, NPS-luku, on toimialakohtaisesti ja kansainvälisesti vertailtava tunnusluku.

NPS luku saadaan vähentämällä suosittelijoiden osuudesta ei suosittelijoiden osuus.

​

PROMOTERS% - DETRACTORS% = NPS

 

Net Promoter Score perustuu yhteen kysymykseen, joka esitetään asiakkaille:

​

Kuinka todennäköisesti suosittelisit tuotetta tai palvelua ystävällesi?

​

Kysymys ennustaa asiakkaan todennäköisyyttä sitoutua; ostaa uudelleen ja suositella muille.

​

Vastaukset annetaan asteikolla 0 - 10.

​

0 - 6 arvostelijat

7 - 8 passiiviset

9 - 10 suosittelijat

​

NPS-luku lasketaan siten, että arvostelijoiden prosenttiosuus vähennetään suosittelijoiden prosenttiosuudesta.

 

Lopullinen NPS-luku esitetään kokonaislukuna ja se on vertailtava ja vakioitu mittari, joka toimii osana asiakas- ja työntekijäkokemuksen johtamista.

Haluatko aloittaa NPS-mittauksen?
 
Taplauselta saat toimivat ja tehokkaat mittarit asiakas- ja henkilöstökohtaamisiin.

OTA TAPLAUSE NPS KÄYTTÖÖN

Asiakaskohtaamisten mittarina (NPS)

  • Mittaa oma tunnuslukusi eri asiakaskohtaamisissa ja vertaa kilpailijoihin

  • Löydä vahvuudet ja kehittämiskohteet

​

Henkilöstön suositteluindeksinä (eNPS)

  • Mittaa henkilöstön sitoutuminen ja vertaa tunnuslukua muihin työnantajiin

  • Selvitä vahvuudet ja kehittämiskohteet

​

NPS 80 -100 +100 +2.5% 0 3 6 3

Kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat palveluusi?

Ovatko asiakkaat halukkaita suosittelemaan tuotteitasi ja palveluitasi muille? 

Jos haluat selvittää edellä mainittuja asioita helposti, ota käyttöön Net Promoter Score -kysely. Voit valita haluamasi suosittelukysymyksen, jonka esität asiakkaillesi. Vastausten perusteella lasketaan NPS-lukusi, joka on toimialakohtaisesti vertailukelpoinen tunnusluku. Samalla voit tietysti kerätä asiakkailtasi sanallisen palautteen kuullaksesi asiakkaan äänen paremmin.

​

Taplause toimii saumattomasti yhteen Net Promoter Score -mittariston kanssa ja laskee NPS-lukusi puolestasi. Reaaliaikaisen palvelumme ansiosta olet koko ajan selvillä NPS-lukusi kehityksestä.

​

NPS Plus tuo esiin tärkeimmät kehityskohteet

​

NPS Plus tarjoaa mahdollisuuden kohdistaa palautteet palvelun tärkeimpiin osa-alueisiin. Se tuo näkyvästi esiin asiakastyytyväisyyden kannalta kriittisimmät tekijät. Kuten kaikki Taplausen palvelut, myös NPS Plus on helppo palautekanava sekä palveluntarjoajan että asiakkaan näkökulmasta.

​

​

​eNPS kertoo työtyytyväisyydestä

​

Suosittelisitko työpaikkaasi omille ystävillesi? 

 

eNPS  (employee Net Promoter Score)  mittaa työntekijöiden sitoutumista sekä halukkuutta toimia ns. työntekijälähettiläinä yrityksen puolesta ja suositella yritystä työnantajana.

​

Tiedetään, että henkilöstön sitoutumisella on suuri merkitys asiakaskokemuksen parantamisessa. Sitoutunut henkilöstö tarkoittaa usein myös uskollisia asiakkaita.

​

Positiivinen työntekijäkokemus auttaa yritystä luomaan myönteisen työnantajamielikuvan, jolloin uusien rekrytointien tekeminen helpottuu.

​

Johtamisen apuväline

​

Asiakas- ja työntekijäkokemuksen mittaaminen kannattaa tuoda osaksi johtamisprosessia samoin kuin palautteiden perusteella tehdyt kehittämistoimenpiteet tuoda näkyviksi asiakkaille ja työntekijöille.

​

NPS-mittausta suositellaan jatkuvana tai säännöllisesti 4 - 12 kertaa vuodessa. Autamme mielellämme löytämään toimivat ja tehokkaat mittaustavat.

KÄYTTÖÖNOTTO JA HINTA

  • Valmis palvelu käytössäsi kolme päivää tilauksesta

  • Valmennus

  • Tukipalvelu

  • Asiantuntijamme apunasi

TAPLAUSE NPS

​

Perushintamme: alkaen 29€ / kk / kohde.

​

Palautelaite telineellä: 79€ / kk.

​

Palvelu sisältää toimivan NPS-kyselyn asiakaskohtaisesti räätälöitynä, reaaliaikaisesti päivittyvän raportoinnin ja tukipalvelun.

​

Käyttöönotto on asiakaskohtainen ja riippuu toimituksen sisällöstä ja laajuudesta. Käyttöönottoon sisältyy valmennus, jossa neuvomme palvelun käytön ja lisäksi opetamme tehokasta palautteiden käsittelyä ja NPS-luvun avulla johtamista. 

Halutessasi saat Taplausen palvelut käyttöösi kokonaan ilman kasvokkain tapaamista.

Toimimme mielellämme verkon välityksellä kaikissa asioissa.

​

Palvelun esittely onnistuu verkkotapaamisessa (esim. Skype tai Teams).

​

Käyttöönoton ja valmennuksen voimme toteuttaa verkossa joustavasti organisaationne tarpeiden mukaan.

​

Tukipalvelumme toimii puhelimitse ja verkossa.

OTA YHTEYTTÄ

NPS PAlautemies Mirko Lännenpää

Soita tai lähetä sähköpostia, niin jutellaan lisää NPS-mittauksesta!

​

Mirko Lännenpää

050 531 9586

​

info@taplause.com

bottom of page