
NET PROMOTER SCORE

Asiakasuskollisuuden mittari, NPS-luku, on toimialakohtaisesti ja kansainvälisesti vertailtava tunnusluku.
NPS luku saadaan vähentämällä suosittelijoiden osuudesta ei suosittelijoiden osuus.
​
PROMOTERS% - DETRACTORS% = NPS
Net Promoter Score perustuu yhteen kysymykseen, joka esitetään asiakkaille:
​
Kuinka todennäköisesti suosittelisit tuotetta tai palvelua ystävällesi?
​
Kysymys ennustaa asiakkaan todennäköisyyttä sitoutua; ostaa uudelleen ja suositella muille.
​
Vastaukset annetaan asteikolla 0 - 10.
​
0 - 6 arvostelijat
7 - 8 passiiviset
9 - 10 suosittelijat
​
NPS-luku lasketaan siten, että arvostelijoiden prosenttiosuus vähennetään suosittelijoiden prosenttiosuudesta.
Lopullinen NPS-luku esitetään kokonaislukuna ja se on vertailtava ja vakioitu mittari, joka toimii osana asiakas- ja työntekijäkokemuksen johtamista.
Haluatko aloittaa NPS-mittauksen?
Taplauselta saat toimivat ja tehokkaat mittarit asiakas- ja henkilöstökohtaamisiin.
OTA TAPLAUSE NPS KÄYTTÖÖN
Asiakaskohtaamisten mittarina (NPS)
-
Mittaa oma tunnuslukusi eri asiakaskohtaamisissa ja vertaa kilpailijoihin
-
Löydä vahvuudet ja kehittämiskohteet
​
Henkilöstön suositteluindeksinä (eNPS)
-
Mittaa henkilöstön sitoutuminen ja vertaa tunnuslukua muihin työnantajiin
-
Selvitä vahvuudet ja kehittämiskohteet
​

Kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat palveluusi?
Ovatko asiakkaat halukkaita suosittelemaan tuotteitasi ja palveluitasi muille?
Jos haluat selvittää edellä mainittuja asioita helposti, ota käyttöön Net Promoter Score -kysely. Voit valita haluamasi suosittelukysymyksen, jonka esität asiakkaillesi. Vastausten perusteella lasketaan NPS-lukusi, joka on toimialakohtaisesti vertailukelpoinen tunnusluku. Samalla voit tietysti kerätä asiakkailtasi sanallisen palautteen kuullaksesi asiakkaan äänen paremmin.
​
Taplause toimii saumattomasti yhteen Net Promoter Score -mittariston kanssa ja laskee NPS-lukusi puolestasi. Reaaliaikaisen palvelumme ansiosta olet koko ajan selvillä NPS-lukusi kehityksestä.
​
NPS Plus tuo esiin tärkeimmät kehityskohteet
​
NPS Plus tarjoaa mahdollisuuden kohdistaa palautteet palvelun tärkeimpiin osa-alueisiin. Se tuo näkyvästi esiin asiakastyytyväisyyden kannalta kriittisimmät tekijät. Kuten kaikki Taplausen palvelut, myös NPS Plus on helppo palautekanava sekä palveluntarjoajan että asiakkaan näkökulmasta.
​
​
​eNPS kertoo työtyytyväisyydestä
​
Suosittelisitko työpaikkaasi omille ystävillesi?
eNPS (employee Net Promoter Score) mittaa työntekijöiden sitoutumista sekä halukkuutta toimia ns. työntekijälähettiläinä yrityksen puolesta ja suositella yritystä työnantajana.
​
Tiedetään, että henkilöstön sitoutumisella on suuri merkitys asiakaskokemuksen parantamisessa. Sitoutunut henkilöstö tarkoittaa usein myös uskollisia asiakkaita.
​
Positiivinen työntekijäkokemus auttaa yritystä luomaan myönteisen työnantajamielikuvan, jolloin uusien rekrytointien tekeminen helpottuu.
​
Johtamisen apuväline
​
Asiakas- ja työntekijäkokemuksen mittaaminen kannattaa tuoda osaksi johtamisprosessia samoin kuin palautteiden perusteella tehdyt kehittämistoimenpiteet tuoda näkyviksi asiakkaille ja työntekijöille.
​
NPS-mittausta suositellaan jatkuvana tai säännöllisesti 4 - 12 kertaa vuodessa. Autamme mielellämme löytämään toimivat ja tehokkaat mittaustavat.
KÄYTTÖÖNOTTO JA HINTA
-
Valmis palvelu käytössäsi kolme päivää tilauksesta
-
Valmennus
-
Tukipalvelu
-
Asiantuntijamme apunasi
TAPLAUSE NPS
​
Perushintamme: alkaen 29€ / kk / kohde.
​
Palautelaite telineellä: 79€ / kk.
​
Palvelu sisältää toimivan NPS-kyselyn asiakaskohtaisesti räätälöitynä, reaaliaikaisesti päivittyvän raportoinnin ja tukipalvelun.
​
Käyttöönotto on asiakaskohtainen ja riippuu toimituksen sisällöstä ja laajuudesta. Käyttöönottoon sisältyy valmennus, jossa neuvomme palvelun käytön ja lisäksi opetamme tehokasta palautteiden käsittelyä ja NPS-luvun avulla johtamista.
Halutessasi saat Taplausen palvelut käyttöösi kokonaan ilman kasvokkain tapaamista.
Toimimme mielellämme verkon välityksellä kaikissa asioissa.
​
Palvelun esittely onnistuu verkkotapaamisessa (esim. Skype tai Teams).
​
Käyttöönoton ja valmennuksen voimme toteuttaa verkossa joustavasti organisaationne tarpeiden mukaan.
​
Tukipalvelumme toimii puhelimitse ja verkossa.
OTA YHTEYTTÄ

Soita tai lähetä sähköpostia, niin jutellaan lisää NPS-mittauksesta!
​
Mirko Lännenpää
​